dinsdag 23 augustus 2022

Raven

Na deze ‘Zomergasten’ ben ik helemaal fan van Raven van Dorst. Dat was ik al door haar tv-programma’s ‘Boerderij Van Dorst’ en ‘Nachtdieren’. Ik moet ‘hun’ zeggen of ‘die’, maar daar blijf ik moeite mee hebben. Ze is helemaal zichzelf, brede kennis, welbespraakt, eerlijk, zelfbewust. (‘Hun’ is helemaal zichzelf). Beetje ruig, maar toch ook fijngevoelig.

De verhalen over haar hermafroditisme ken ik al wel, maar nog niet die over Maassluis waar ze geboren en getogen is en veel naar de muziekwinkel ging waar Bobby ook graag naartoe ging toen Schoonmama nog leefde. De films die ze laat zien, films over tegendraadse muzikanten en andere ‘andere’ mensen. Deze aflevering van ‘Zomergasten’ boeide vooral door de interactie met presentator Janine Abbring die tamelijk overruled werd door Raven. Ik las allemaal reacties dat Raven de volgende presentator van ‘Zomergasten’ zou moeten zijn.

Terugkijken:
https://www.npostart.nl/vpro-zomergasten/21-08-2022/VPWON_1340568

Geen opmerkingen: