vrijdag 26 augustus 2022

Za’atar

Ik heb een leuk recept gevonden voor een traybake vanavond, maar er zit weer een nieuw Kruidenmengsel bij: za’atar. Ik heb al tien blikjes kruidenmengsels van Jonnie Boer die heerlijk zijn, maar heel uitgesproken, en die ik haast nooit gebruik. Za’atar zit ook in dat assortiment. Bij hem (Euroma) kost dat maar liefst € 4,39. Ik word daar altijd een beetje kribbig van, die marketingtruc. Nu zijn er ook nieuwe goedkopere lijnen van die kruidenmengsels, bijvoorbeeld van het ouderwetse merk Verstegen, en ook van een nieuw merk Souq. Dat zit in van die platte plastic bakjes, die wil ik niet.

Volgens Souq is Za’atar een mengsel van oregano, sesamzaad, zout en sumak. Nee dat kan ik niet zelf maken want ‘sumak’ ken/heb ik niet. Voor wie dat interessant vindt: dat is een vermalen besje. Ook weer te koop bij Souq.

Recept:

Geen opmerkingen: