vrijdag 16 september 2022

De Buurt Taxi

Ik heb een volle Buurt Taxi-middag. Van hot naar haar. De belevenissen. Een mevrouw gaat gezellig van het verzorgingshuis naar het Groot Winkelcentrum om met haar rollator even het hele winkelcentrum op en neer te kopen en een gegrild kippetje te kopen bij de gegrilde-kippetjes-winkel. Dat kippetje geurt inderdaad heerlijk als ik haar weer terug rijd. Een mega obese nog tamelijk jonge mevrouw rijd ik van het zwembad naar huis. Moeilijk om een gesprekje aan te knopen. ‘Lekker gezwommen?’ 

Dan heb ik een negentigjarige meneer heel slecht ter been die op bezoek gaat bij zijn vrouw in een verzorgingshuis zij is gevallen. En dement. Hij woont aan de Amsterdamsestraatweg op een stukje dat helemaal opengebroken is waar nieuwe ondergrondse leidingen worden aangelegd. Het regent dat het giet. De stoep en de parkeerplaatsen liggen helemaal open. Waar kan ik parkeren? Hoe krijg ik die meneer over die goten heen? Het blijkt een heel aardige man die in het hoogspanningskabelwezen heeft gewerkt, onder andere ook in Kenia en Tanzania. Als we hem terugrijden (‘Een gesprek kun je niet meer met haar voeren’) staat de hele Marnixlaan (de Westelijke Stadsboulevard in aanleg) weer helemaal vol en sta ik een half uur op achterstand. Maar het was een mooie middag. 

Geen opmerkingen: