zaterdag 5 december 2009

Basteln (2)

Voor wie zich bij het basteln weinig kan voorstellen: hierbij een plaatje van de laatste bonte avond in de Eifel, waarbij ik nog steeds het basteln niet kan laten. In Bitburg heb ik bij ons tweede bezoek aan de Bastelwinkel een aantal wat grotere hompen speksteen aangeschaft. In een aantal van deze hompen is al een gat uitgesneden voor een waxinelichtje. Bobby raadt me ook nog de twee linker gereedschappen (zie foto) aan: een grovere en een rondere vijl.

Terwijl ik als een gek zit te vijlen krijgen we discussies over hoe men zo'n steen te lijf kan gaan. Je moet driedimensionaal kijken naar een klomp steen en er een driedimensionaal plan voor maken. Dat is even oefenen. Liever heb ik om te beginnen een boekje met voorbeelden, maar dat hebben ze niet. Ik ga nu maar vlak maken wat er een beetje eenvoudig vlak te maken valt en dan wordt het vanzelf wat. Maar uit het dispuut blijkt dat Bobby graag stenen rond wil maken, en ik een grote voorkeur heb voor hoekig. En voor uitvergroten wat er al is. Waarom, vraagt men zich af. Wat zegt dat over elk van ons?

Geen opmerkingen: