donderdag 24 december 2009

Wappergewaden

In Het Parool een mooie prent van Joep Betrams van Agnes Jongerius in vrije val. Ik blogde reeds twee keer over haar. Eén keer over haar Aziz outfitten, en één keer over Opzij's keuze voor haar als machtigste vrouw van Nederland - terwijl het AOW-debacle al een feit was. Blijkbaar is ze een thema voor mij.

Vakbonzen zijn een thema voor mij. Ik dacht vele jaren dat het heel belangrijk was om lid van een vakbond te zijn. Wat heb ik daar een geld naar toe gedragen en wat hebben ze weinig gedaan. En forse vrouwen. Ik heb twee a drie bedrijfsovernames meegemaakt en altijd ging het relatief keurig. Behoud van salaris, en reiskostenvergoeding. Fijn was het niet als je eerst in Haarlem werkte en ineens naar Rijnsweerd moest en vervolgens weer naar Maarssen. De vakbond was er altijd bij, bij de onderhandelingen, maar sleepte er nooit iets extra's uit. Je krijgt als je geluk hebt volledige reiskostenvergoeding en dat is het. Als het u niet zint dan gaat u maar.

Machtige forse vrouwen in Lederjacke zijn ook een thema. Dat vind ik mooi. Stoer. Zelf wil ik er echter niet zo uit zien. Of alleen maar soms. Als zo'n machtige vrouw in Lederjacke opeens gaat Umziehen in wappergewaden, dan valt ze voor mij toch een beetje van haar troon. In die jurken leek ze meer te bereiken, zo was de aanname negen maanden geleden. Nu is ze toch in die wapperjurk in een vrije val geraakt.

Geen opmerkingen: