donderdag 24 december 2009

IJburg

Er is een bod gedaan op het huis. Eíndelijk. Het staat al bijna zes maanden te koop en al die tijd ben ik aan het opruimen en stofzuigen als er weer kijkers komen. Er kwam nooit een bod. Nu dus voor het eerst.

Negen jaar woon ik nu in de Jordaan. Acht jaar geleden al dacht ik dat ik binnenkort weg zou gaan, en dat bleef ik elk jaar denken, zodat ik maar niet met de buren ging kennismaken. Maar ik zit er nog steeds. Het is inmiddels het adres waar ik het langste gewoond heb van mijn hele leven.

Als alles doorgaat (er zijn nog mitsen en maren) moet ik 1 februari weg zijn. Schrik! Nu is het de kunst de stress hieromtrent over de Kerstdagen heen te tillen. En ondertussen kijk ik uur na uur op Funda naar Woningen Te Huur. In de vrije sector. Dan kom je vooral in Osdorp en op IJburg (ver weg uit het centrum), met name in nieuwbouwprojecten.

Deze foto van IJburg (van de week was-ie Foto van de Dag in Het Parool) spreekt wel tot de verbeelding.

Geen opmerkingen: