woensdag 2 december 2009

Klarinet

Prüm is echt een stuk kleiner dan Bitburg. Prüm heeft vandaag markt. Zelden zo'n treurige markt gezien. De meest kleurige markten die ik me herinner zijn die van Parijs. Daar moet ik aan denken als ik hier langs de kramen met ondergoed kijk. Allemaal grote witte degelijke hemden en directoires, niets frivools. De markten van Parijs leken een grote erotische uitstalling.

Wat nu? Er is hier geen hobbywinkel, maar wel weer een muziekwinkel. Ik zou nog een beginnersklarinet kunnen kopen en als hobby klarinetspelen kunnen beginnen. Daar in dat lege huisjespark heeft niemand daar immers last van. In de plaatselijke speelgoedwinkel kan men een houten blokfluit kopen voor 7 euro. Maar dat is toch echt mijn eer te na.


Er is in Prüm ook geen internetcafé. Wel is er hier een Kulturhaus met een Bibliothek met een aantal computers uit het 'stenen tijdperk. Doet u maar een uur, zeg ik, maar de bibliothecaresse vindt een half uur wel genoeg.

Geen opmerkingen: