maandag 4 juni 2012

Bij de mensen thuis

Deze week heb ik diverse afspraken bij de mensen thuis. Nou ja thuis... Vandaag ga ik op bezoek bij uitgeefgigant Sanoma Media te Hoofddorp. Ik ken het gebouw van vroeger vanuit de trein, je hoorde wel van vakgenoten dat die daar moesten gaan werken, help!

Nu rijd ik vrijwillig in de regen de jungle van snelwegen, provinciale wegen en industrieterreinen rond Schiphol en Hoofddorp in. Als Nederland planologisch  een ramp is, dan is dit wel het toppunt. Wat een nachtmerrie.

Sanoma Media is een buurtschap zo niet een wijk op zich! Flatgebouwen rond een modern atrium van alle gemakken voorzien. 'Er werken hier wel 1000 mensen', vertelt de dame met wie ik afgesproken heb, 'en straks komt Amsterdam hier ook bij in. Dan moeten we meer thuis gaan werken en krijgen geen eigen bureau meer.' Ze is best aardig. Ze woont gewoon in Amsterdam.

Geen opmerkingen: