dinsdag 26 juni 2012

Valby Ruta

Rooie en/of Gele, ik schreef er al eerder over, hebben de nare eigenschap soms op sommige dingen te plassen. Je kunt ze niet vragen waarom. Welk ongenoegen. Er zijn sinds hun komst in mijn leven al diverse kleedjes, kussentjes en mandjes bij de vuilnis geraakt. 

De slaapkamer is verboden gebied sinds ze voor de twééde keer op het dekbed plasten. Afgelopen vrijdag deden ze het op mijn tamelijk nieuwe vloerkleed in de studeerkamer. Niet een drupje, maar een grote plas. Drogen, soppen, drogen, soppen, afspuiten met geurmiddeltjes, weer drogen, het hielp niet. 

Na drie dagen ruikt het nog steeds naar katerpis als ik mijn huis binnenkomt. Bah! Dat wil je toch niet. Dus vlieg ik in de middagpauze naar Ikea voor een nieuw kleed. Ik zoek niet meer de mooiste en de meest passende uit, ik koop ook niet hetzelfde dikke donkerbruine kleed als dat er lag, maar nu een goedkoop Perzisch 'tapijt'. Met de welluidende Ikea-naam Valby Ruta. 59 euri. Het oude kleed staat nu bij de vuilnis. Zou iemand het meenemen? Had ik er een briefje op moeten plakken, 'wel mooi en nieuw maar stinkt!'??

Het is in elk geval een opluchting dat ik die geur niet meer gewaarword bij binnenkomst. Natuurlijk wil ik liever een mooi duur tapijt. Maar dat durf ik even niet meer. Misschien went het wel.

Geen opmerkingen: