dinsdag 12 juni 2012

Wilt u een stekkie?

Het is drukkend heet als ik van een interview te Houten naar huis rijd. Verheug me op een avondje balkon. Daar horen toch echt bloeiende planten bij. Voortschrijdend inzicht. Daarná maar doorwerken.

Maar zin in de Intratuin heb ik nog steeds niet, dat is net zo'n eindeloze winkel als Ikea, waar je helemaal doorheen móet. Misschien retailtechnisch gezien wel slim, maar niet fijn. Ik ga naar de Praxis bij mij in de buurt. Kijken of ze nog petunia's hebben en wel een stuk of 20. Nee dus.

Zo kom ik thuis met twee treeën fuchsia's. Zestien stuks in totaal. Want ze hadden vooral geraniua en fuchsia's. En dat staat niet bij elkaar. Bovendien heb ik mooie herinneringen aan fuchsia's tijdens een vakantie te Ierland. God straft onmiddellijk. Terwijl ik de verdorde narcissen en blauwe druifjes uit de bakken verwijder wordt de lucht ineens inktzwart en barst er een groot onweer los.

Geen opmerkingen: