donderdag 7 juni 2012

Proven Security

Het vervelende van de aanschaf van een nieuwe Windows-computer is dat je zoveel moet installeren. Mijn Mac-vrienden zeggen: Koop toch een Mac. Die doet het meteen, geen gezeur met installeren van programma's, geen viri. 

Met de nieuwe Asus komen allemaal nieuwe programma's mee, en bij het installeren van het een en ander ook. Je moet enorm uitkijken wat je aanklikt want voor je het weet heb je stapels rommel op je computer. Ze willen allemaal eigen browsers installeren en werkbalken. Zo strijden nu de anti-virus-programma's om mijn aandacht. Een zegt dat ik als 17 warnings wormen en diverse viri heb. De een vindt dat de ander incompatible is. Maar het zijn nieuwe programma wier naam ik niet ken. Ik ken alleen Norton en McAfee. Titon zegt me niets. De een doet 22 uur over het scannen op warnings, de ander doet t in drie minuten.

Leerzaam is het allemaal, leerzaam. Maar het werkt. Vooralsnog.

Geen opmerkingen: