woensdag 1 oktober 2014

Beeldbepalend

Mijn paspoort is verlopen. Help! Een nieuw paspoort is voor iemand met veel bezigheden buitenshuis een karweitje om eindeloos uit te stellen. Vooral vanwege de pasfoto's. In het Stadhuis in de Stopera zit nog een échte fotograaf, Heno, maar in Oost zou ik het niet weten. Bijna alle fotozaken zijn immers failliet gegaan ten gevolgde van de nieuwe tijd.

Omdat ik veel te vroeg ben voor de afgesproken trein naar Amersfoort gaan ontdek ik op Amsterdam CS een automaat voor officieel goedgekeurde foto's.

'Je kijkt een beetje bang', oordeelt Leen meedogenloos. Zelf vind ik het wel meevallen. Dat komt, leg ik uit, omdat de eerste serie foto's (à € 5) áfgekeurd was om mij onduidelijke redenen en ik maar drie kansen had. 'Hahaha', lacht Riemer luid, 'drie kansen!'

Ga ik deze foto nemen voor mijn nieuwe paspoort? Zelf denk ik geloof ik van wel.

Geen opmerkingen: