zaterdag 25 oktober 2014

Tegels

Het is alweer maanden geleden dat we bij de Aannemer waren en uit vijf keuzes een badkamer uitkozen. Ik heb toen mijn mening doorgedrukt, ik weet het nog goed. Laatst zei Bobby dat hij het foeilelijk vond wat ik uitgekozen had, En nu blijkt dat al onze keuzes niet vastgelegd zijn zou het een moment kunnen zijn om de opties te herzien. Het is geen fijne gedachte dat Bobby elke dag met afgrijzen de douche in gaat.

Wat vind je dan zo lelijk? vraag ik. Dat grijs. Alle badkamers zijn wit met grijs. Dat is helemaal de trend. De kleuraccenten maak je met accessoires, zeggen ze als je daar over klaagt. Ik kan me daar wel in vinden, maar - zoals gezegd - Bobby vindt het afschuwelijk. Wat wil jij dan? vraag ik. Hij wil een decoratief randje of zo van Grieksblauwe kleur. Hú! denk ik op mijn beurt.

We gaan naar twee tegelhandels. Een tegelspecialzaak aan het eind van de Amsterdamsestraatweg. En een Megategelwinkel achterin Overvecht. Het is een hele uitdaging. Elke als de een enthousiast is over een tegel zegt de ander Bàh!

Geen opmerkingen: