dinsdag 21 oktober 2014

Jarig

Reenske is jarig en dat vieren we eerst maar eens om 07 uur met een copieus ontbijt. Zij maakt het klaar. Wat een genoegen. We praten om 07.15 uur over de tijden dat we twintig waren, op de studentenvereniging. 

We waren veel en veel jonger, maar waren we gelukkiger? Ik geloof het niet. We waren zo zoekende, naar het leven, de liefde, gedoe met jongens of gebrek aan gedoe met jongens, en daarna gedoe met meisjes, of gebrek aan gedoe met meisjes... 

We studeerden allebei in Groningen. Zij was lid van het corps Vindicat, ik van de Chr. Studentenvereniging Hendrik de Cock. Ik durf het nog steeds niet hardop te zeggen, dat ik daar lid van was.. Zo genant vind ik dat.

We leerden elkaar niet in Groningen kennen, daarvoor waren de werelden te verschillend, maar in Amsterdam. In Amsterdam vonden we elkaar. Nu al zesentwintig  jaar geleden.

Geen opmerkingen: