maandag 28 december 2015

Liefhebbers versus -haters

Een buurtbewoonster heeft een stuk of 15 boeken in het biebje gelegd. Leuke boeken ook. Yeah! Maar nu hebben onverlaten het ruitje ingetikt, schrijft ze op de Facebook-pagina. Toch ga ik maar de nieuwe boeken stickeren met mijn gouden stickers. Terwijl ik op mijn hurken voor het biebje zit spreken diverse wandelaars mij aan. Voor hen is het leuk om te zien dat er een echt mens achter dat beetje kwetsbare bouwwerkje zit. 'Ik zeg al tegen mijn man, zeg ik, dat gaat nooit goed! Zeg ik tegen mijn man.' 

Een meisje wandelt er elke dag langs, ze heeft ook zo haar wensen over het plantsoen: een stuk hondenpoepvrij, zodat je aan het water kan zitten. Die had ze op de kaartjes geschreven, maar die hebben we weggehaald sinds de besmeuringen. 

Geen opmerkingen: