zondag 13 december 2015

Gezocht: tuincoach

We proberen nog voor het eind van het jaar een afspraak met de hoveniers te maken. Een opleverafspraak. Maar wat willen we eigenlijk weten? Al weken neem ik me voor om me in de tuin te gaan verdiepen, en vanavond is het zo ver. Ik pak de factuur erbij waar alle namen van de geleverde planten staan. En dan begin ik aan een nieuw Word-document. Naam in het latijn en in het Nederlands, plaatje erbij, de bloeiperiode, hoe hoog ze worden, en instructies voor zover ik ze online kan vinden, vooral over snoeien en wanneer. Vooral over de blauweregen raak ik bijkans in paniek. En de druif heeft ook dat effect, laat staan de appel en de pruim. Help!

Ik weet ook helemaal niet hoe dat moet met bloembollen. Ik weet helemaal niets. Ik denk dat ik een tuinman of een tuincoach moet zoeken die mij bij de hand neemt. Misschien wil Zus3 dat wel worden, die een vergelijkbare tuin heeft.

Geen opmerkingen: