woensdag 2 december 2015

Retro seventies

De kamer boven - die mijn kamer wordt, en tevens logeerkamer - raakt steeds leger. De dozen daar zijn leeg en de inhoud is in de 'zolderkasten' geraakt. De tijd is daar om er meubels bij te gaan zoeken. Ik weet nauwelijks wat ik wil. Mijn eerste droom is twee fauteuils voor het raam met uitzicht op het plantsoen. Zonder dat ik van het bestaan wist blijk ik beïnvloed door een trend. Ik zoek op 'blauwe fauteuil' en raak gebiologeerd door deze stijl. En nota bene in Mainz vorige week verzeilden we in een hip café dat helemaal ingericht is met seventies-meubels: deze stijl.

Ik vind het ontzettend leuk en gezellig en behaaglijk. Bobby's commentaar: je gaat de Wendeling nabouwen. Dat is het huis waar ik van ca 1967 tot ca 1975 opgroeide. Hij is daar nooit geweest.

Geen opmerkingen: