dinsdag 8 december 2015

Boven

Dat Bobby beneden lawaai maakt bij het voetbal vind ik - boven op mijn eigen kamer - veel grappiger dan een paar weken geleden. 

Bij Wehkamp heb ik gisteren een extra blauwe beddensprei en een blauw tafelkleed besteld voor de balans. Die zijn vanavond met de post afgeleverd. Het blauw is heel uitgesproken. Heel anders dan voorheen mijn voormalige donkerroodgevloerde kapelletje. Ik leg boeken met iconen en middeleeuwse muziekhandschriften op de tafel voor de kleur, de diepte en de sfeer. En een dagboek. Man, wat ben ik diep. Er moeten nog veel elementen toegevoegd, maar het begin is er. 

Tegen wie ik zeg: 'Ik ben zó blij met de eigen kamer en zie ik dat ze opgelucht ademhalen. Het proces van het afgelopen half jaar verhuizen viel niet mee, ook niet voor de vriendinnen. Hélp, dachten die met enige regelmaat. 

De persoon die mij in september met klem toesprak met: 'Jij móet een eigen kamer', die stuur ik nu een foto. 'Bedankt!' 

Geen opmerkingen: