donderdag 31 december 2015

Excuus

De 'onverlaat' die het glas in ons buurtbiebje heeft vernield heeft zich gemeld. Er ligt ineens een blanco enveloppe in de brievenbus met een briefje in een moeizaam handschrift. Strekking: Excuses, het was niet de bedoeling en hij zal het ruitje vergoeden. Naam en adres staan erbij. Geen telefoon of e-mail. Is het een briefje van een kind? Een volwassene? Een kind gaat zijn ouders toch niet vertellen: Pap, mam. ik heb het raampje van het buurtbiebje vernield? Op de Facebookpagina van het plantsoen had ik geschreven: 'Wie dóet dat nou?' Is hij volger van die pagina? Maar ik Facebook daar niet onder mijn naam. Hoe weten ze mijn naam en adres? En nu? Zal ik er langs gaan en het verhaal luisteren? Het is haast een clou van een Kerstverhaal, ware het niet dat Kerst voorbij is.

Een wandelaarster zegt: ik vind het heel mooi dat jullie dit doen met dit biebje, ook al weet je dat het eigenlijk niet kan.

Geen opmerkingen: