Dat was dus tientallen keren tevergeefs bellen en sms-en, want de een staat onder de douche, zit op de fiets, is net een kaartje aan het kopen... Dan weer voicemail afluisteren, gestoord worden door omroepsters, etcetera. Het was een wonder dat we elkaar gewoon vonden in de trein naar station Bijlmer. We waren we niet eens te laat op de afspraak. Het was een evaluatie waarover je als journalist maar niet gaat bloggen en we maakten vervolgens met een nette nieuwe metro 54 een ommelandse tocht langs Amsterdams lelijkste flattenwijken naar Sloterdyke.
Het Parool staat bol van de ontsporing. Gisteren is er blijkbaar een metrowagon ontspoord, die terug moet op de rails. Dat het metroverkeer zo lang is gestremd, komt volgens de woordvoerder van het GVB omdat het ontspoorde metrostel met-een-krik centimeter-voor-centimeter terug op de rails moet worden gezet.
‘Metro Amsterdam is tot op de draad versleten’, kopt de Volkskrant. Reizigersorganisatie Rover zegt elke maand ‘tientallen klachten’ binnen te krijgen over de metro. ‘Reizigers zeggen dat ze in de spits als haringen in een ton vervoerd worden. Ze moeten, wachtend op het perron, metro’s voorbij laten gaan, omdat die te vol zitten’. Rover wijt de incidenten en vertragingen aan verouderd materieel. ‘Eenderde van de oude metrostellen staat werkeloos langs de kant. Onderdelen die nodig zijn voor een reparatie zijn niet meer te krijgen. Metro’s in de spits moeten dan met vier in plaats van met zes wagons rijden’.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten