maandag 21 april 2008

Flevopolderlente

Vandaag naar Harderwijk gereden. Routenet wees me door de Flevopolder: de A6 op en dan bij S103 de N305 op richting Zeewolde. Heerlijk frisse tweebaansroutes zijn er toch door de Nederlandse polders te rijden. Rechte wegen, nieuwe bomen, alles keurig in het gelid, maar toch opgewekt. Heel conceptueel, maar nooit te streng.

Een paar bossen zag ik met bomen die niet in rechte rijen maar kriskras aangeplant waren. En er was zelfs één rommelig weitje zonder enige geometrie met zowel koeien als paarden. Dwars door elkaar!

En ik reed ook langs bollenvelden. Ik had wel eens gelezen dat een deel van de Zuidhollandse bollenvelden verplaatst is naar de Flevopolder, maar had dat nog nooit gezien. Ze moeten wel uitkijken, straks wordt het daar nog wild aantrekkelijk!

Volgens mij reed ik ook langs de beroemde Groene Kathedraal van kunstenaar Marinus Boezem, maar ik reed denk ik te hard en de kathedraal was nog niet helemaal groen, dus dan weet je dat weer niet zeker. Wel was ik vast van plan om 'm de terugweg alsnog te bezoeken om er nog enige natuurervaring plus moderne devotie te betrachten, maar helaas zag ik 'm toen helemaal niet meer. Dat wordt binnenkort een zondagje polder by bike met zon en onverwacht harde wind.

De Groene Kathedraal

Geen opmerkingen: