maandag 4 mei 2009

Clair de Lune

Hier speelt ene Penne 'Clair de Lune' van de Suite Bergamasque van de componist Claude Debussy. Heel mooi. Het concert was op 18 februari 2006. Penne is een Japanse pianolerares woonachtig te Hong Kong.

Vandaag heb ik het pianoboek 42 Famous Classics arranged for easy piano weer eens van de stapel gepakt. Ik krijg regelmatig adviezen van deze en gene om mij tot betere resultaten te stuwen. Daar heb ik vast al eens over geschreven. Een van die adviezen is naar verschillende interpretaties te luisteren en daar mijn voordeel mee te doen. Op mijn verjaardagspartijtje heb ik m'n liefhebbende zwager, broer en vriendje gewezen op het effect van hun zéér goedbedoelde aanwijzingen. Het leidde tot grote hilariteit in de huiskamer - alle zussen, vriendinnen en Nichtje begrepen onmiddelijk hóe dodelijk die welgemeende adviezen zijn voor iemand die met faalangst behept is. Maar goed. Het ís goedbedoeld en waarschijnlijk moet ik er gewoon naar luisteren en niet zo terugkwaken. Míjn Claire de Lune klinkt nog LANG niet zo. Misschien helpt veel luisteren en oefenen echt wel. En ook als je níet oefent is het mooi om naar te luisteren.

Geen opmerkingen: