woensdag 6 mei 2009

Let's party

Tijd voor taart. RoRo7 had mij dágen geleden per mail gevraagd wat ik voor mijn verjaardag wilde en omdat ik het echt niet wist had ik helemaal niet geantwoord. Beetje onfatsoenlijk best wel. Schaamschaam. Nu ben ik bang dat ze me de nieuwe Maeve Binchy gaat geven, en dat dat dan mijn eigen schuld is. Maar nee, ik krijg Winifred Atwell! Een dubbel-cd nog wel.

In het kader van mensen die mij stimuleren om mijn pianospel te vervolmaken is dit wel weer een hele goeie. Dat kan ik toch nooit! Ik zet de cd op in de bolide, en ben vooral verbijsterd over het tempo dat zij bezigt. Het is allemaal enorm uptempo rags, honky tonk en boogie woogie. En af en toe een zingende zaag. Wikipedia meldt over haar niet veel meer dan: 'Winifred Atwell (Trinidad 1914 – Seaforth (Australië) 1983) was een jazzpianiste, die aanvankelijk in Groot-Brittannië en later in de Verenigde Staten veel succes boekte.'

Winifred Atwell op YouTube

Geen opmerkingen: