woensdag 5 augustus 2009

Dobberen op het Kinselmeer

Dobberen is een concept dat de mensen aanspreekt, merk ik. En dobberen kun je op heel veel plekken doen. Wat leuk dat je in de Noordzee gedobberd hebt, belt Bobby. Kom je straks dobberen in de Maarsseveense Plassen? Helaas niet, zeg ik, vanavond ga ik dobberen in het Kinselmeer.

Het Kinselmeer in avondstemming, het is er paradijselijk. Er staan de meest schattige chalets ever. Beetje rommelig, ooit een plekje voor de gewone man van de Dappermarkt, maar tegenwoordig alleen nog haalbaar voor de zeer kapitaalkrachtige. Luigi heeft er lang lang geleden een bemachtigd. Zij noemt haar chalet de datsja. Luigi houdt erg van dobberen, het is zeg maar haar hobby. Ik doe manmoedig mee, want ik ben geen watje, maar het is wel een beetje koud in het Kinselmeer.

Daarna eten we op haar steiger een verrukkelijk vispakketje van de barbecue en zien we de zon knalrood in het water zakken.

Geen opmerkingen: