zaterdag 4 september 2010

Een nieuwe lente

Na regen komt zonneschijn. O hoe waar is deze oude volkswijsheid. Behalve dat het met de site en de vormgeving allemaal tamelijk goedgekomen is tegen elke verwachting in, schijnt nu ook de zon volop. En mijn humeur is bijzonder zonnig. Wie had dat na al die regenbuien durven dromen?

Ineens toont het droombalkon bijzonder ellendig en treurig met al die ingestorte planten. Eigenlijk was het tijdens de vakantie te Zweden al misgegaan met de hangpetunia's en sindsdien is nooit meer goedgekomen. Volgend weekend krijg ik Nieuwe Vrienden te eten en dat kán toch niet!

AH aan de Molukkenstraat weet wat de mensen willen, en dat is nog één laatste bloei dit jaar. Ze verkopen ze doosjes najaarsvreugd, lila astertjes en hardroze pluimbloemen genaamd celosia caracas, ook wel 'hanekam' genoemd in de volksmond. Vijf bakken heb ik aan mijn balkon hangen, en dus vijf doosjes. De Marokkaanse beveiligingsbeambten van de AH fleuren helemaal op van mijn aankoop. 'Hoe heten die bloemen?' vragen ze. 'Staat op het doosje', zeg ik licht belerend, 'Kijk! Celosia caracas'. Ik hoop dat ze als ze zien hoe blij ik er van word ook een doosje meenemen voor hun eigen moeder de vrouw.

Geen opmerkingen: