donderdag 16 september 2010

Kooplusten

Na de afspraak van vandaag (Herengracht) duik ik even de kop van de Kalverstraat in: naar Hema (voor extra theedoeken), V&D (voor extra kwasten en waterverf) en Xenos (voor een voorraadje sfeerverhogende kaarsen en wierrook). Die handige winkels heb ik tegenwoordig niet meer om de hoek.

Ik stap ook de cadeauwinkel Artika aan de Raadhuisstraat binnen, een winkel vol snuisterijen en hebbedingen van kunstzinnig karakter aan de Raadhuisstraat. Op de foto vier geestige voorraadbussen die ik aanschaf: een koffiebus, een suikerbus, een pastabus en een rijstbus. De bussen die ik had (Hema-grijs van tien jaar geleden) vind ik al enige weken zo saai! Onverdragelijk braver dan braaf. Karakterloos. Nee dan dit!

Koop er nog veel meer: een houten pennendoos in de vorm van een puntenslijper, een rode bloemvormige houder voor de afstandsbedieningen, en een rode wc-rolhouder. U mag best vaker komen, zeggen de verkoopsters aanmoedigend.

Geen opmerkingen: