dinsdag 7 september 2010

Een echte Otto Eerelman!

Reenske heeft op de Nieuwmarktmarkt een echte Otto Eerelman gekocht. Ik ben niet meteen onder de indruk, want van Otto Eereman heb ik nog nooit gehoord, maar na een kwartiertje googelen iets meer.

Otto kwam uit Groningen en schilderde honderden paarden en honden. Ze heeft 'm gekocht bij een stalletje met prullaria, de koopman vroeg 200 euri en uiteindelijk heeft ze er 100 euri voor neergelegd. 'Vind je hem niet práchtig? Moet je kijken, hoe fijn geschilderd!' 'Nou eh, ik ben blij dat jij er zo blij mee bent, je bent tenslotte ook een paardenmeisje, maar zelf vind ik het een beetje tuttig. Sorry. Sorry.'

Inmiddels weet ik alles van Otto Eerelman, en is het schilderijtje al een stuk interessanter geworden. We hebben nu zoveel foto's van schilderijen op internet bekeken, dat we ervan overtuigd zijn dat de handtekening authentiek origineel echt is. En als ze het echt wil weten gaan we gewoon een keer naar Tussen Kunst & Kitsch.

Geen opmerkingen: