donderdag 30 juni 2011

Kantoorleven

Jeannette, die overal voor opdraait, draait ook echt óveral voor op.

Nu weer is er een collega - jonge moeder - die ineens haar baby meeneemt. Waarom dat weet niemand. Ze heeft een interview. Maar de baby heeft honger. Op afstand is het huilen al vrij snel vrij onverdraaglijk, dus ik moet maar even naar moeder-en-kind toe om er contact mee te krijgen. Ik zie dat de jonge moeder de baby de fles geeft. Baby weer stil. Gerustgesteld loop ik terug naar de redactie en zeg zomaar zonder erbij na te denken: 'Ik heb er even een kussen op gelegd.' O wat geestig. O, sorry, Jeannette, dat heb ik niet gezegd. Zeg alsjeblieft niet tegen de jonge moeders dat ik dat zei! Please!

Later zie ik Jeannette wiegend met de kinderwagen haar werk doen. Jeannete verdient vijftigduizend lintjes.

Geen opmerkingen: