donderdag 23 juni 2011

Sweet dreams

Mooie dromen, wenst Bobby me toe als we nog even bellen voor het slapengaan. Waar zal ik van dromen, mijmer ik, en ik bedenk dat ik maar eens van een mooie woonboot ga dromen. Maar eerst nog een crimi kijken.

Vespa is de hele avond al op het balkon en wil niet naar binnen, dus ik laat de balkondeur maar open staan. Ik word wakker omdat ik de buurman met het voorwiel van een oude zwarte heren-Gazellefiets zie  binnenkomen. Verstijfd van schrik lig ik in bed. Ik kijk nog eens en nog eens, en nog eens ja daar komt echt een fiets binnenrijden. Sta op, Lucie Theodora, Sla erop! Schreeuw! 

Maar niets van dat bravouregedrag. Ik lig verlamd, zak weer weg in de droom, word weer wakker, de fiets en de schaduw van de buurman zijn er nog steeds. Dóe iets! Maar ik doe niets. En dan wordt er een zwart kleed over me heen gegooid en word ik in dat kleed ingesnoerd.

Geen opmerkingen: