zaterdag 7 april 2012

Mijn Eerste Quiche

Over koken heb ik al een tijd niet geblogd, waarschijnlijk omdat ik weinig nieuwe dingen uitprobeerde. Afgelopen weekend bakte ik mijn eerste groentetaart en nu heb ik mijn eerste quiche gemaakt. 

Het is Pasen en hoogste tijd voor Mijn Eerste Quiche. Uit het Vegetarisch Kookboek haar ik een artisjokken-kaasquiche. Ik moet toegeven dat ik er ook uitgebakken spekjes door heb gedaan, anders leek het e een beetje saai. De groententaart van vorig weekend (met pompoen en courgette) was ook goed, maar de deegrad was een beetje droog uitgevallen. Deze quiche was heerlijk, al zeg ik het zelf.

'n Weetje: in een blikje artisjokken van AH zitten 5 artisjokkenharten, dus je hebt twéé blikjes nodig. Deze quiche is niet met room, maar met melk, dus hij is niet zo machtig. De calorieën vallen ook wel mee: per persoon 50 gram geraspte kaas en 25 gr gorgonzola.

Geen opmerkingen: