zondag 21 juni 2015

Du fonds de ma pensée

Bobby's collega M., organist in de Geertekerk, doet vanavond Examen Koordirectie. Hij doet dat met een prachtig concert rond psalm 130. Die psalm kan ik zo zingen: 'Uit diepten van ellende, roep ik tot u, o Heer! Gij kunt verlossing zenden, ik werp voor u mij neer!' ect. Heel mooi. 

In het Latijn heet het 'De Profundus Clamavi'. M. heeft een programma uitgekiend met muziek van Jan Pietersz. Sweelinck, Arvo Pärt, Edward Elgar, Johann Sebastian Bach, Peter Cornelius en Francis Poulenc.

Het is zó'n mooi concert! Elk stuk dat ze zingen heeft zo'n eigen karakter, ze zingen zo prachtig en toegewijd, ik zit van begin tot het eind op het puntje van mijn stoel. Die jongen verdient Cum Maxima Laude, als dat zo heet, zeg ik. Van zijn examinators krijgt hij een 8. Een mooi cijfer, maar van mij mocht hij meer.

Geen opmerkingen: