donderdag 25 juni 2015

Naar bed naar bed

Bij het avondwandelingetje ben ik getuige van het naar bed gaan-ritueel van de Familie Zwaan bij mij voor het huis. Mijn telefoon is leeggelopen, dus een eigen foto heb ik helaas niet kunnen maken.

Ik weet niet wie van het ouderpaar de vader of de moeder is, en wie van beiden het eerst op het nest gaat zitten, maar die gaat zich daar dan uitgebreid wassen, wel tien minuten. 

De drie kleintjes doen dat ook, in het water, heel uitgebreid, net als de ouders. Poedelen. En dan klimmen de kleintjes een voor een op het nest. Ik kijk er een hele tijd naar, maar dan is het ritueel nog niet klaar. Ik weet dus niet hoe het afloopt, en of ze met zijn vieren of met zijn vijven op het nest gaan slapen.

Voor wie ook verrast wil worden: een site met prachtige zwanennestenfoto's

Geen opmerkingen: