vrijdag 26 juni 2015

Wijn

Op het werk wordt een doosje wijn bezorgd. Twee geïnterviewden tonen zo hun dankbaarheid voor het mooie stuk dat ik over hen geschreven heb en waar ze - zeggen ze - veel reacties op krijgen. Dat heb ik nog nooit gehad. Het geeft een raar gevoel, alsof het niet hoort.

Met de twee - die al jaren lang slimme algoritmen schrijven (geen idee wat ze doen) - heb ik diverse gesprekken gehad, en ook onenigheid, maar nu het allemaal gedaan en achter de rug is zijn ze heel blij. Ze merkten zelf ook wel dat ze niet goed aan de mensen kunnen uitleggen wat ze doen.

Het was zo'n artikel waar steeds was mee was. Zoals dat Hani501 die de foto moest maken afreed naar Leiden in plaats van om-de-hoek in Amsterdam. Rapenburg, ja. En toen ze er eindelijk was er nauwelijks tijd meer. Het waren pagina's waar we bij de opmaak van het laatste nummer zoveel gedoe over hadden, ik vond dat het er niet uitzag. En na veel ideeen en ge-heen-en-weer wordt het dan uiteindelijk toch allemaal mooi en goed.

Ik stuur ze maar een bedankje voor de wijn en stel voor dat ze binnenkort eens adverteren. Met een smiley, natuurlijk.

Geen opmerkingen: