vrijdag 19 juni 2015

Voor de deur

De zwanenkinderen tegenover mijn huis zijn nu bijna twee weken en enorm gegroeid. Dat wil ik op de foto zetten. Pa en ma Zwaan blazen als een gek, maar ik houd me stoer. 'Mevrouw, mevrouw! Bent u niet bang voor die zwanen? Kunnen wij daar op het bankje gaan zitten? We hebben een zak snoep bij ons. Zullen ze ons niet aanvallen?' Zomaar een straatconversatie met drie Marokkaanse meisjes. 

Dat vind ik leuk, als je je op straat begeeft dat je dan zo kletspraatjes hebt. Er komt een Turkse man met een klein dochtertje. Ze hebben een tas vol ronde Turkse broden en komen de zwanen voeren, die het hen zojuist toegeworpen stokbrood nog lang niet op hebben en dan komt er alweer zo'n rond Turks brood aangezeild. Deze zwanen hebben geen slecht leven. Ik denk dat dat met dat aanvallen wel meevalt.

Geen opmerkingen: