vrijdag 12 juni 2015

How low

Ik heb een dipdag, het is zo heet, er is geen zee, wat doe ik hier, wat moet ik met al die boeken, ik heb geen zin in fietsen, en zo besluit ik naar Enschede af te reizen. Beetje shoppen. 

Enschede is erg weinig pittoresk, kijken of ik ervan kan gaan houden. De provinciale weg van hier naar Hengelo is wel heel mooi, langs dat oneindige Twente Kanaal met saaie bruggen en in Goor zelfs een betónnen brug.

En zo geraak ik in Enschede winkelstad. Eerst de Primark en de H&M, daar is zelfs een krankzinnig groot plein voor aangelegd, en langzaamaan vind ik de Oude Markt met tientallen terrassen, en daarna ook de oude winkelstraatjes. Die zijn er gelukkig ook nog. 

Met je ziel onder je arm door Enschede lopen en de Primark bezoeken, how low can you go? Gelukkig heb ik niets gekocht.

Geen opmerkingen: