donderdag 16 juli 2015

Nieuwe lak

Vlakbij mijn nieuwe garage aan de Nebraskadreef zit aan de Nevadadreef een firma met wel 10.000 kleuren autolak. Dat lijkt me wel wat voor de butsen en krassen op mijn bolide. Ooit heeft Bobby er iets aan gedaan met lak en een kwastje, maar toen werd het alleen maar erger.

Schoonmama heeft zaterdag een uitvaart en dat kan toch niet met deze ruige woonwagenkampbolide. 'Bohemiens zijn we', verbetert Bobby me.

Eerst maar eens  naar de autowasstraat, want lak hecht in elk geval niet op vuil, en géén was. Dan naar de autolakfirma. Of ik een laknummer heb. Nee ik heb geen laknummer. Hij kijkt onder de motorkap naar een nummer en mengt dan in een kartonnen koffiebekertje op een keukenweegschaaltje allemaal delen zwart en blauw en een ietsiepietde geel. Dat mengsel gaat in een spuitbus en klaar is Kees. Dat moet ik er nat-op-nat op spuiten, legt hij uit, en na een half uur voor de glim de blanke lak erover. Al met al 35 euro.

De Verwachtingen zijn hooggespannen. Mijn bolide is diepdónkerblauw hoor, niet deze pauwblauw.

Geen opmerkingen: