zaterdag 25 juli 2015

Tempura

Misschien wordt het een goede gewoonte; vrijdagavond op een Amsterdams terras. Leen, Ekfa en Riemer gaan uit eten bij Japans restaurant Tempura aan de Plantage Kerklaan, en ik mag mee. Ik ontdek zoveel nieuws in Amsterdam nu ik weg ben! Tot Japans eten aan toe. Dit restaurant kreeg van Johannes van Dam een 9. Riemer kan alle gerechten uit zijn hoofd. Hij is de lievelingsklant van de eigenaresse. Ze gaan morgen op fietsvakantie, via Londen naar Parijs.

Wat is een gezin toch leuk, zeker als je een Riemer hebt. Zoveel leven en enthousiasme gaat er van hem uit. Als ouders leef je voor een deel voor en door je kind. Van de weeromstuit word ik een beetje melancholiek. Als wij elkaar tien jaar eerder hadden ontmoet, zegt Bobby als ik thuis te Zuilen vertel over nu weer dit mooie moment in Amsterdam, wie weet wat voor leuke kinders wij hadden gehad.

Geen opmerkingen: