dinsdag 28 juli 2015

Noodlesoep

Mandy weet een leuk recept voor mij: noodlesoep met taugé. Zij haalt haar recepten van een blogger-site: ohmyfoodness.nl. Ze máákt een printje voor me, zodat ik na het werk direct boodschappen kan doen: paksoi, taugé, eieren, spekjes, noedels en gebakken uitjes. Het is héél erg vullend, schrijft het bloggermeisje. Het blijkt gewoon een Allerhande-recept, trouwens.

Na het werk en de boodschappen stort ik echter in. Ik vraag Bobby als hij thuiskomt of hij alsjeblieft wil koken. Geef hem het printje dat hij braaf opvolgt. Tweepersoonsmaaltijd, staat erin.  Er staat in: 125 gr noodles, de helft van de paksoi... Het is heerlijk maar het is veel te weinig.

Nou moeten we straks naar de snackbar, zegt Bobby. 

Om dat te voorkomen ga ik dan nog maar een keer koken. Dat kan, want hij heeft van alle boodschappen slechts de helft gebruikt.

Geen opmerkingen: