zaterdag 23 april 2016

Glas-in-lood

Ik ga met J. naar Sint-Oedenrode, naar een winkel met glas-in-lood. Ik wil mijn kamer nog wat heiliger maken. J. kent deze zaak Foka via hun indrukwekkende website. Daar wil zij al heel lang heel graag naar toe, want zij droomt zich een Tiffany-lamp. Ik ken in Amsterdam in de Ruysdaelstraat de firma BizarGlasArt, maar sta uiteraard open voor het Brabantse. 

Het is een rare gewaarwording, glas in lood winkels. Ze zijn altijd werkplaats-met-winkel. De eerste vijf minuten ben je van alles even verrukt, maar als je dan in detail gaat kijken, en kiezen, dan is er bij alles iets wat toch tegenvalt. Het is een uurtje wikken en wegen, uiteindelijk kies ik er twee. Een gebrandschilderd raampje met Maria en kindeke Jezus, en dit ronde raam. Ik kan niet wachten tot ze hangen!

Geen opmerkingen: