zaterdag 2 april 2016

Rucola

Gisteren zei een jongmens aan de kassa van AH die mij een watermeloen in de dop overhandigde: Ik kan me niet voorstellen dat het werkt! Jazeker, kon ik hem vertellen, het werkt als een gek! De rucola is al 4 cm. En de broccoli en de doperwten ook. Ik moet verder. Dus zoek ik in het instructieboekje naar Wat Nu? De rucola moet verpot in een pot van 12 cm doorsnee. Die hádden ze vorige week in AH in felle kleurtjes. Bobby vindt die te kinderachtig, maar ik moet natuurlijk doen wat ik wil, voegt hij er snel aan toe.

Gelukkig voor hem zijn ze deze week al op, ik zal dus naar een Tuincentrum. Misschien toch zo'n vierkantemeter tuin? Maar die vind ik zo vierkant in ons organische ronde-vormen-tuintje niet passen. Als ze rucola 10 cm is kan ik hem al nuttigen. Dan is-ie vast in één hap op.

Geen opmerkingen: