zaterdag 9 april 2016

Levensthema's

Ik moet genoeg boeken mee, gewoon veel te veel, maar dat moet. Voor elke stemming wat. Ik heb één papieren boek mee van de redactie: Eenzaamheid in de stad van Olivia Laing, maar of ik dat straks midden in de natuur wil lezen? Tegen de onvoorspelbare behoeften in kun je geen boeken kopen. Wil ik romans of wil ik 'wijze' boeken? Ik wil de stad niet meer in. Moeten we onderweg dan langs de Berne boekhandel?

Uiteindelijk weet ik er toch negen e-boeken te downloaden in de bibliotheek-app. Voorlopig voorzien. En straks naar Chevetogne voor een mooi spiriboek.

De moestuintjes moeten nog verpot. Het gaat met sommige heel hard, die houden het niet de komende week in die kartonnen bakjes. Ik zet de tere nieuwe plantjes maar buiten, in de hoop dat het niet gaat vriezen. 

Geen opmerkingen: