zaterdag 30 april 2016

Rode ui

Vandaag poot ik rode ui. Bart maait gras. Hij heeft een schema opgehangen hoe het de bedoeling is maar ik heb toch liever dat hij het even precies voordoet. De witte en de gele ui hebben al bedjes, nu is het tijd voor rijtjes rode ui. Steeds drie rijtje uien en dan een paadje. Wiebertjesvorm. Ik ben verrukt hoe leerzaam het is, en hoe eenvoudig. En dat je dat als niet-tuinierder niet weet. Ik ben niet handig en heb geen goeie motoriek, maar alles is aan te leren.

Wat ik leer: om een recht paadje te maken span je een touw van de ene kant naar de andere kant van het veldje en dat steek je met een bamboestokje in de aarde. Met de achterkant van je schepje prik je pootgaten in de aarde en hop het uitje erin. Wortelkant naar beneden. Je kan het beste eerst een rijtje gaatjes maken. Hoe eenvoudig kan het zijn. 

Geen opmerkingen: