dinsdag 26 april 2016

Guerrilla

Laatst ben ik attent gemaakt op het fenomeen guerrilla gardening en dat spreekt me enorm aan. In Trouw stond zaterdag een stuk over mensen die 'zaadbollen' vanuit de auto in de bermen van de A10 gooien, in de hoop dat daar een bloemenexplosie ontstaat. Een heel vriendelijke revolutie vind ik dat. 

Zelf heb ik nu met een interval van twee weken twee keer handjes wilde-bloemen-zaadjes gegooid rond het boompje voor ons huis. Geen idee of dat wortel schiet en gaat bloeien, maar dat lijkt me toch leuk! Vanavond heb ik het op de Facebookgroep van ons plantsoen gezet. Wie weet doet goed voorbeeld goed volgen. 

Op ons achterterrein is inmiddels gras gezaaid op de aarde op de  'ritterplaten' langs de schuurtjes. Maar iemand rijdt steeds met de auto over het stukje aarde bij ons schuurtje. Dat plet de aarde nogal en daardoor doet bij ons het gras niets. Misschien ga ik daar ook wilde bloemen zaaien. En zonnebloemen.

Geen opmerkingen: