zaterdag 23 december 2017

Kerstkleren

Ik heb weer eens niets om aan te trekken. Ineens heb ik nood aan groene panty’s. Aan het afgelopen hete voorjaar heb nog een zwart rokje met een print van groene plantjes overgehouden. Dat lijkt me wel geschikt voor de kerstoutfit 2017,  tezamen met mijn bosgroene trui. Maar zwarte benen: het geheel wordt een beetje stemmig. Gedragen. Eigenlijk wil ik mosgroene benen. Of gouden. 

Het is drúk! De bus, de stad... Wie gaat er nu déze zaterdag de stad in, zegt Bobby, die zich werkelijk niets kan voorstellen bij een drang naar groene panty’s. Hij vindt mij sowieso een beetje druk. Levendig. Ik ga naar de Bijenkorf, de Hema, de markt, maar nergens gekleurde panty’s. Zwart en antraciet is alles wat de klok slaat. Op internet vind je ze bij feestartikelenwinkels. Maar voor internet is het nu te laat. 

Uiteindelijk slaag ik voor een zwart kokerrokje (voor reserve), een goudgele sjaal en goudgele oorbellen op de markt. Achteraf had ik mijn zoektocht tot de markt kunnen beperken. 

Geen opmerkingen: