zondag 10 december 2017

Tulipa Corinna

Op de Facebookgroep Elke Dag Een Tekening heeft ene Chris prachtige tulpen geschilderd. Normaal tekent ze struisvogels. Haar tulpen zijn haast transparant. Prachtig. Het is nog lang geen tulpentijd, vorig jaar heb ik geleerd dat die pas in april-mei is, maar online zijn er natuurlijk meer dan genoeg tulpen te vinden. Met mijn techniek worden ze echter niet zo transparant. 

Beneden bereidt Bobby een runderstoofschotel. Wat een verrukkelijke huiselijkheid. Hij doet dat wel geïnspireerd op - maar niet mét - mijn nieuwe potje Zwolse Stoof-kruidenmix. Hij kookt uit een van zijn standaardhuishoudschoolkookboeken. Ruikt ook lekker. Die Zwolse stoof probeer ik binnenkort zelf wel.

Deze tekening krijgt niet zoveel likes als anders. Dat snap ik. De Facebookgroep Elke Dag Een Tekening heeft een ontmoeting geregeld op 2 maart. Dat is leuk! Ik heb me aangemeld. Volgens mij zitten er veel tekenjuffen bij. En pensionado’s.

Geen opmerkingen: