vrijdag 18 mei 2018

'Brievenbuskokers'

Om de kunstwerkjes op A3-papier te kunnen verzenden - geen idee of ik er ooit één ga versturen - kan ik kiezen tussen een gekartonneerde enveloppe, of een koker. Bij onze eenvoudige buurt-Read Shop verkopen ze zulke zaken niet, dus op naar kantoorspeciaalzaak Lorjé bij het Neude. Volgens de verkoper zijn zowel A3-enveloppen als kokers een vorm van ‘pakketpost’, maar dan bedenkt hij zich: er zijn ook 'brievenbuskokers'. Hij staat helemaal alleen in die winkel dus ik mag zelf in de kelder op zoek. De 'brievenbuskokers' zijn heel dun en je koopt ze per 5. OK dan maar.

Met een naar MeckPom geadresseerde koker ga ik vervolgens naar de Primera aan de Ansterdamsestraaatweg (want het postagentschap in de Read Shop in ons winkelcentrum is dicht), waar ze me het kokertje aangetekend willen laten versturen. Dat kost €4,80 in Nederland, dat is nog het overwegen waard, maat €11 naar Duitsland. Niet aangetekend - kost het €4,30. We wagen het er maar op. Afwachten of het aankomt!

Geen opmerkingen: