zondag 20 mei 2018

Santa Theodora

Ik heb beetje veel sociaal gedaan de afgelopen dagen, van vrijdagmiddag tot nu, iets te veel geloof ik, zo twee tot drie afspraken met vriendinnen per dag, heel fijn en gezellig, maar nu is het zondagavond en is het me allemaal een beetje over de schoenen gelopen. Want ik heb ook nog mijn tuintjes te verzorgen, tekeningen te maken, wassen te draaien en eten te kopen/koken. Wie zou er niet ook een beetje overspannen van worden. Nu we terug zijn van onze Eerste Pinksterdag bij Schoonmama te Maasssluis sluit ik me maar op in mijn kapelletje met wierook en Nocturnes van Chopin. 

Daar zoek ik plaatjes van de heilige Theodora. Misschien kan zij. Er staat op de Peloponnesos bij het plaatsje Vastas een prachtig kapelletje gewijd aan haar. Er loopt een riviertje onder het kapelletje en er groeien 17 bomen uit het dak. En nergens wortels te zien. Daar moest ik maar eens een weekje naar toe.

Geen opmerkingen: