dinsdag 15 mei 2018

Mien toentje

Omdat het zo hysterisch zonnig is ga ik ‘s avonds toch nog maar even gieteren op de moestuin. Ook al zei de Juf Moestuin vorig jaar dat dat in principe niet hoeft, dat de plantjes het zelf moeten kunnen. Maar ik had maandag een nieuwe pompoenplant èn een cherry-tomaatje gekocht en die moeten ook in de grond. En ik wil even tellen hoeveel bedden ik nu toch te vullen heb. Een stuk of vijf. Hani501 noemt de kweekpotjes in mijn achtertuin - waar een paar piepjonge kasplantjes (nu Chinese kool) eerst op krachten komen - mijn ‘kraamkamer’. 

Eigenlijk valt het inmiddels best mee. Even alles op zijn voordeligst fotograferen. Ik kan het ook gemakkelijk ónvoordelig fotograferen, maar dat doe ik niet. Het glas halfvol of halfleeg. Wat ziet u hier? Spinazie, aardappelen, rode biet, witte kool, courgette, knolvenkel. De vraag: wat-moet-ik-straks-met-zes-witte-kolen verdringen we maar even. Ik houd niet eens van witte kool. Maar mooi zijn ze wel. De vijf bedden dus. Ik denk dat ik snijbiet ga zaaien. Snijbiet is lekker. En nog weer wat paksoi en sla uitzetten in de kraamkamer. 

Er is meer moestuinenleed dan men door heeft. Diana reageert: ‘Mijn sla was onmiddellijk weg door de Slak. Slak houdt niet van pompoen. Snijbiet houdt het ook nog. Tot nu toe.’ 

Geen opmerkingen: