donderdag 17 mei 2018

Gagel

Na weer een ‘netwerkgesprek’ even recupereren in het Gagelbos. Tot nu toe heb ik het Gagelbos eigenlijk alleen op de fiets geëxploreerd en dan is er weinig aan. Het zijn eigen twee rechthoekige polders waar je omheen kunt fietsen. Tussen die twee polders in ligt nog een polder van precies hetzelfde formaat, maar ik neem aan dat die eigenaar niet wilde verkopen. 

De polder die het meest oostelijk ligt en in de buurt van Voordorp waar Peeq woont is het leukst. Daar is onder andere Fort Ruigenhoek, een forellenvijver en een camping die ‘Tussen Hemel en Aarde’ heet en waar ik zo een week zou willen kamperen, ook al is het maar drie kilometer van mijn huis. 

Dat het een nieuw bos rechttoe-rechtaan bos is stoort mij vandaag niet: het is zonnig en winderig, ideaal weer. Het doet met denken aan wandelgebieden uit mijn verleden: het Roggebotse Bos en Het Twiske. Lucht, wolken, water, riet...

Geen opmerkingen: