dinsdag 1 mei 2018

Iets anders

Maandag gebombardeerd tot netwerkdag. Ik ga naar het café in boekhandel Scheltema op het Rokin in Amsterdam. Wat een heerlijke plek is dat toch. Ik kan het niet laten en koop de nieuwe Ik. J. Kessels van P.F. Thomése, het nieuwe en tevens laatste boek Dagelijks werk van Renate Dorrestein, en een Time to Momo Berlijn.

Het is een fijn netwerkgesprek. Je voelt dat je werd/wordt gewaardeerd.

En wie zit daar ook? Dat is Vinnie! Oud-collega, die andershalf jaar geleden de laan uit werd gestuurd en nu succesvol chef-boekverkoper is te Haarlem. Er zijn meer mensen die opbeurend zeggen dat het achteraf als alles op zijn pootjes terecht is gekomen een zegen zal blijken te zijn.

Ze zeggen ook: 'Je moet niet zeggen: ik ben de laan uit gestuurd. Je moet zeggen: Ik ben op zoek naar iets anders.' Dat ga ik oefenen.

Geen opmerkingen: